Maak een afspraak

Uitdaging in de mondzorg

Duidelijkheid en transparantie in de mondzorg, dat is wat ZorgSom wilt bereiken. Het probleem was dat als een patiënt in de stoel kwam, de behandelaar nooit precies wisten wat het de patiënt zou gaan kosten.

82% van alle nederlanders heeft een aanvullende verzekering, maar zowel de behandelaar als de patiënt wist niet precies de inhoud van die verzekering. Daardoor was het niet mogelijk om op dat moment vertellen wat de patiënt zelf zou moeten bijdragen aan de behandeling.

Na onderzoek bleken er meer dan 3000 verschillende aanvullende verzekeringen te zijn met allemaal hun eigen beperkingen, bepalingen en vergoedingen. Veel te veel om als mondzorgverlener te kunnen weten.

De oplossing

Hoe ga je 3000 verschillende aanvullende verzekeringen in kaart brengen? Al snel kwamen Ben en Edgar (de oprichters van ZorgSom) tot de conclusie dat dit handmatig onmogelijk zou zijn, en dat het alleen zou kunnen worden opgelost met een software oplossing.

Samen zijn zij gaan inventariseren waaraan de software allemaal zou moeten voldoen.

In 2013 is ZorgSom 1.0 gelanceerd.

Na een enorme groei in de eerste jaren na lancering bleek er behoefte te zijn aan meer flexibiliteit van de software.

Op dat punt zijn ze op zoek gegaan naar een softwareleverancier die ons daarbij kon helpen en zo zijn zij in contact gekomen met Divtag.

In 2017 zijn we begonnen met de ontwikkeling van versie 2.0 en hebben deze in naar alle tevredenheid, in 2018 gelanceerd.

Succes behaald met Divtag

“De reden dat wij voor Divtag hebben gekozen is omdat Zorgsom een maatwerk software is. Daarvoor zochten wij een professioneel bedrijf die ons daarin kon voorzien. Divtag denkt mee  met ons mee, dragen voorbeelden aan en leveren kwaliteit. Op die manier zijn wij samen voorbereid op de toekomst.”

Bij de herontwikkeling lag de focus in eerste instantie op het vervangen van de huidige applicatie. De functionaliteiten en berekeningen moesten 1 op 1 overeen komen. De uitdaging in dit project zat hem vooral in de livegang. Want hoe zorg je er voor dat een bestaande applicatie die bij ruim 1500 praktijken lokaal op de server draait soepel worden ge-update naar een nieuw technisch platform? Daarbij kwam dat er een keiharde deadline was (het nieuwe verzekeringsjaar). Er was geen weg terug, en het moest in 1 keer goed gaan. Een maandenlange intensieve samenwerking tussen de developers van Divtag en de technici van Zorgsom zorgde voor het gewenste resultaat. Een vloeiende overgang van Zorgsom 1.0 naar Zorgsom 2.0.

De applicatie wordt continu doorontwikkeld met nieuwe functionaliteiten en het verbeteren van het bestaande. Dit doen we middels meerdere releases per jaar. Een continue bewaking van de veiligheid en correctheid van de berekening staat daarbij bovenaan ieders prioriteitenlijst.

“Zonder Divtag was het ons niet gelukt 5000 tevreden ZorgSom gebruikers te kunnen aansluiten, en zo veel patiënt goed te kunnen voorlichten.” 

Heeft u ook een idee en bent u benieuwd naar de mogelijkheden om (eigen) software te ontwikkelen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om te brainstormen over de mogelijkheden.

Maak een afspraak

Duidelijkheid en transparantie voor mondzorgverleners én de patiënt

Benieuwd hoe wij de ontwikkeling van uw software zouden aanpakken?

Maak nu een afspraak bij ons softwarebedrijf in Drunen en u heeft snel duidelijkheid.

Maak een afspraak