Maak een afspraak

Kunstmatige Intelligentie toepassen

Wilt u kunstmatige intelligentie toepassen binnen uw bedrijf? In de afgelopen jaren is kunstmatige intelligentie (AI) in elke branche in een stroomversnelling geraakt. Gezondheidszorg, transport, productie, logistiek, detailhandel en meer zijn begonnen met op AI gebaseerde applicaties om de productiviteit en prestaties te verbeteren.

Volgens PwC (PwC is de op één na grootste professionele dienstverlener ter wereld en is samen met Deloitte, EY en KPMG een van de Big Four-auditors) zal kunstmatige intelligentie tegen 2030, $15,7 biljoen bijdragen aan de wereldeconomie. Bedrijven kunnen dus enorme voordelen halen uit investeringen in AI. Uit onderzoek bleek dat 85% van de leidinggevenden gelooft dat AI hun organisatie kan helpen om de concurrentie voor te zijn en te blijven.

De beste manier om deze ​​opkomende technologie te waarderen, is om het praktische gebruik ervan in uw bedrijf te achterhalen. Dus hier zijn enkele voorbeelden van AI-toepassingen die u kunnen helpen.

Kunstmatige intelligentie toepassen is niet iets wat u zomaar tussen door kunt doen. In dit artikel bespreken we hoe jij in jouw bedrijf kunt beginnen met kunstmatige intelligentie, waar je moet beginnen, waar je aan moet denken en hoe je het risico kunt beperken.

Waar begin je met AI? Een bedrijf kan behoorlijk complex zijn, en wordt verbonden door een hoop verschillende externe elementen als; klanten, community, partners, concurrenten en toezichthouders. Naast externe elementen, zijn er ook nog de interne elementen zaken als; visie, strategie, plannen, beslissingen, maatstaven & maatregelen, risico, prioriteiten en governance. Tot slot zijn er de Operationele elementen zoals; organisatiestructuur, processen, automatisering, data, tijd, geld, en producten.

Uiteraard heb je ook nog de immateriële zaken zoals leiderschap, cultuur, marketing en merk.

Het is behoorlijk complex… En dus is de vraag die wij het meest horen; Waar moet ik beginnen met kunstmatige intelligentie toeapssen in mijn bedrijf? ​

Stap 1: Bepaal welk bedrijfsproces je wilt verbeteren / welk probleem je wilt oplossen

Er zijn twee manieren om AI te benaderen… ​

  1. De verkeerde manier: Op zoek gaan naar een AI-technologie alleen omdat het ‘cool’ is en dan geforceerd een probleem zoeken die kan worden opgelost met deze technologie. Die werkwijze raden we af…
  2. De beste manier om AI te benaderen is om een probleem in jouw organisatie te vinden, en hierbij een AI-technologie zoekt die helpt dat probleem op te lossen.

Stap 2: Meet je bedrijfsprobleem vs. oplossing

Er zijn duizenden plaatsen waar AI in uw bedrijf kan worden toegepast, dus het is belangrijk om te weten wat en waarom je kiest wat je kiest. Dus je hebt een lijst met verschillende bedrijfsprocessen die je wilt verbeteren / problemen die je wilt oplossen. Stem deze problemen / oplossing af op de waarde die ze kunnen bieden en de moeilijkheid van implementatie. Daarnaast leg je het naast de mate van afstemming op strategie om betere keuzes te maken.

Denk aan oplossingen die meer omzet genereren, tijdsbesteding aan bepaalde processen zal verminderen, marges verhoogt etc.

Ieder bedrijf heeft verschillende bedrijfsprocessen, dus ieder bedrijf heeft een andere focus. Bouw of laat geen AI technologie bouwen zonder dat je weet wat je wilt bereiken. ​

Ook interessant

Resultaten van onze klanten spreken voor zich.

Wat is Machine Learning?

Kunstmatige intelligentie november 5, 2020

Wat is Kunstmatige Intelligentie?

Kunstmatige intelligentie november 5, 2020

Benieuwd hoe wij de ontwikkeling van uw software zouden aanpakken?

Maak nu een afspraak bij ons softwarebedrijf in Drunen en u heeft snel duidelijkheid.

Maak een afspraak