Bij Divtag werken we met heel nauw samen met verschillende partijen. Dit noemen we partnerships. Dit kunnen partijen zijn die wij graag helpen als klant, maar ook partijen die ons helpen om onze kwaliteit te waarborgen. We spreken in beide gevallen van een partnership. Dit is voor ons meer dan alleen een samenwerkingsverband, omdat partnerships een soort rode draad door ons bestaan heen zijn geweest.
Liever luisteren?
Wij bestaan inmiddels al 14 jaar en in de beginjaren werkten wij veel samen met reclamebureaus. We waren toen meer bezig met website ontwikkeling en minder met softwareontwikkeling. Dat is tegenwoordig anders, echter was de waarde van partnerships toen al heel duidelijk voor ons. Wat ertoe heeft geleid dat wij graag samenwerkingen aangaan voor de lange termijn. Wij vinden het mooiste aan een partnership dat het intens en intensief is. Dingen kunnen niet altijd goed gaan en er worden fouten gemaakt. Dit is niet erg, want je kunt hier samen van leren en hier ook samen doorheen werken. Dit maakt een partnership op den duur ook weer sterker.
Verschillende partnerships
Wij maken dus onderscheid tussen twee typen partners: klanten en kennispartners. We hebben veel verschillende klanten die voor verschillende werkzaamheden bij ons terecht kunnen. Zo worden we bijvoorbeeld wel eens door andere softwarebedrijven ingezet om hun klanten te helpen, maar worden we ook benaderd door particuliere klanten die onze hulp nodig hebben.
Hiernaast werken wij ook samen met kennispartners. Dit doen we vooral om onze klanten beter te kunnen helpen. Zo hebben we een poos geleden een partnership afgesloten met Quantile, een groep data scientists uit Den Bosch, die enorm goed zijn in het verwerken en analyseren van data en hier mooie modellen voor maken die je kunt toepassen binnen je bedrijf. Zo’n partnership maakt ons als bedrijf weer een stuk sterker. Datzelfde geldt voor hen, omdat zij van ons software development nodig hebben om hun producten te kunnen ontwikkelen.
Totstandkoming partnership
Divtag is aangesloten bij verschillende initiatieven en hier kunnen partnerships onder andere worden geworven. Dit kan gebeuren wanneer wij zelf op zoek gaan naar een samenwerking voor de lange termijn, maar ook andersom.
Je ziet in de wereld van software development en IT steeds meer specialismen ontstaan. Er zijn bedrijven die zich puur alleen richten op een klein stukje van de volledige keten om daar expert in te worden. Of het nu gaat om hosting, om UX of data, het delen van je expertise maakt partnerships zo belangrijk. Dit sluit heel erg aan bij hoe wij bij Divtag zelf graag willen werken. Wij willen ons specialisme in software development blijven ontwikkelen. Buiten onze specialisaties om willen wij zaken waar wij minder goed in zijn, overlaten aan partijen die daar weer expert in zijn. Naast dat de behoefte er moet zijn, vinden wij het ook belangrijk dat er een klik is.
Partnership: Data Platgeslagen
Divtag is medeorganisator van het evenement Data Platgeslagen. Deze samenwerking is ook tot stand gekomen vanuit een partnership tussen kennispartners. Met medeorganisator Berend van het bedrijf Bottomlines kwamen wij tot het besef dat data nog steeds een heel technisch verhaal is en niet iedereen weet wat je hier allemaal wel niet mee kan. Hieruit kwam dus een evenement voort waarbij we ondernemers lieten vertellen hoe zij data gebruikten binnen hun organisatie. Dit was een succes en we merken nog steeds dat hier veel behoefte aan is.
Valkuilen en tips partnerships
Zoals eerder beschreven, kunnen partnerships niet altijd vlekkeloos lopen. Het is te vergelijken met een relatie: je wilt niet altijd beiden dezelfde dingen en hier moet je samen uit komen. Je moet op één lijn zitten samen. Wanneer er iets fout gaat, moet je hierover kunnen praten en een middenweg kunnen vinden. Als een samenwerking stroef verloopt, moet je jezelf afvragen of de samenwerking het waard is en of deze meerwaarde levert voor jou als partij of voor de klant. Je staat hierbij voor een keuze: de band sterker maken of op zoek gaan naar een andere partij. Een goede band hebben en opbouwen is vaak ook iets waar je mee bezig blijft. Wanneer je samen een klant blij kunt maken, komen daar ook weer mooie dingen uit. Net als een olievlek die zich uitbreidt.
Op deze website ("divtag.nl”) gebruikt DivTag (“wij”) verschillende cookies. In deze Cookieverklaring staat wat cookies zijn, wat ze doen en welke cookies wij gebruiken bij DivTag.
Als deze Cookieverklaring verwijst naar “computers”, dan wordt verwezen naar computers, smartphones, tablets en alle andere apparaten met toegang tot internet. Deze Cookieverklaring kunnen wij van tijd tot tijd wijzigen. Bijvoorbeeld als er nieuwe partnerwebsites aangesloten worden of als er een wijziging in de wet plaatsvindt. Wij adviseren u daarom om deze pagina regelmatig te bekijken als u DivTag bezoekt.
Wat zijn cookies?
Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van divtag.nl wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.
Ik weiger
Indien u kiest voor "ik weiger" worden alleen functionele en geanonimiseerde cookies geladen. DivTag houdt zich in alle gevallen aan de voorschriften van de Wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Cookies
Functionele cookies
Functionele cookies zijn momenteel nodig om een website te laten werken. Een voorbeeld van een functionele cookie is het opslaan van de producten die de bezoeker in het winkelmandje plaatst. Ook als je ‘ingelogd blijven’ aanvinkt bij het inloggen, worden cookies geplaatst. Bij een later bezoek word je dan automatisch ingelogd, wat voor veel gebruikers erg prettig werkt. Deze voorbeelden vallen in de categorie functionele cookies. Voor het plaatsen van functionele cookies hoef je volgens de wet geen toestemming te vragen.
Analytische cookies
Analytische cookies leggen vast hoe onze bezoekers de Website gebruiken. Met deze informatie kan het gebruik van de Website worden geanalyseerd en kunnen rapporten en statistieken worden gegenereerd.
DivTag maakt gebruik van Google Analytics. Indien u ervoor kiest om niet akkoord met de cookies te gaan wordt Google Analytics geanonimiseerd gebruikt.
Tracking-cookies
Tracking-cookies, ook wel marketingcookies, zijn cookies die binnen een domein (website) of over verschillende domeinen (websites) gebruikt worden om surfgedrag van de bezoekers vast te leggen. Hiermee kunnen uiteindelijk gerichte aanbiedingen gedaan worden. Voor het bijhouden van persoonsgerichte gegevens is toestemming vereist. DivTag maak geen gebruik van Tracking-cookies voor het bijhouden van persoonsgerichte gegevens.
Google Analytics
Via divtag.nl worden cookies geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers divtag.nl gebruiken. Google zal deze informatie slechts aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op.
Het overzicht van alle cookies die wij plaatsen via divtag.nl vindt u onderaan de pagina.
Het weigeren en verwijderen van cookies/cookiehistorie
Als je hebt gekozen voor 'ik weiger', maar hiervoor wel de cookies hebt geaccepteerd dan worden deze cookies vanaf dat moment niet meer geplaatst. Als je ook je cookiehistorie wilt verwijderen, dan kan dat voor de verschillende browsers op de hieronder omschreven manier. Daarnaast kunt u veel cookies individueel of collectief weigeren via deze website.
Cookies verwijderen in Chrome:
Klik op de 3 puntjes, rechtsboven. Klik op Geschiedenis > Geschiedenis > Browsegegevens wissen.
In het menu 'Browsegegevens wissen' heb je bovenin de optie om browsegegevens te wissen vanaf het eerste gebruik tot en met alleen het laatste uur. Daaronder kies je welke items je wilt wissen. Vink in elk geval 'Cookies en andere site- en plug-ingegevens' aan.
Druk op de knop 'Browsegegevens wissen'.
Cookies verwijderen in Safari:
Open Safari en ga naar Safari > Voorkeuren > Privacy > Bewaarde cookies en gegevens verwijderen > Beheer websitegegevens > Verwijder alles.
Cookies verwijderen in Firefox:
Klik op de 3 streepjes rechtsboven, klik op Opties > Privacy > Individuele cookies verwijderen.
Klik op 'Alle verwijderen'.
Cookies verwijderen in Microsoft Edge:
Klik op de 3 puntjes rechtsboven > Instellingen. Klik onder 'Browsegegevens wissen' de optie 'Kies wat u wilt wissen'.
Selecteer de cookies (voorgeselecteerd) > Druk op de knop 'Wissen'.
Cookies verwijderen in Internet Explorer:
Klik op het tandwiel rechtsboven > kies Internetopties > tab Algemeen. Klik onder 'Browsegeschiedenis' op 'Verwijderen'.
Wil je niet alles verwijderen? Vink dan in ieder geval 'Cookies en Websitegegevens' aan en klik op 'Verwijderen'.